Міжнародний день захисту прав людини
10 грудня вся світова спільнота відзначає Міжнародний день прав людини, заснован ий Генеральною Асамблеєю ООН, бо саме в цей день у 1948 році Організація Об’єднаних Націй прийняла Загальну декларацію прав людини, в якій заявлено, що кожна людина повинна мати всі права і свободи, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження.
10 грудня 2024 року відбулася зустріч учнів 11 класу нашого освітнього закладу та студентів Харківського гуманітарно-педагогічного коледжу з відомим правозахисником Юрієм Чумаком. Пан Юрій пояснив, хто такий правозахисник та які його функції в суспільстві, розповів про права людини та механізми їх захисту.
Також учасникам заходу він презентував документальну стрічку «89 днів» з репертуару кіноклубів Docudays UA, присвячену тому, як харків’яни переховувалися у метрополітені перші три місяці війни. Після перегляду відбулося обговорення фільму за участю режисера Павла Дорогого. Юнаки та дівчата мали змогу висловили свої почуття та враження від побаченого.
Гендерна грамотність
«Жінка і чоловік різні, але повинні бути рівними.»
З 11.11.24 – по 15.11.24 року у нашому закладі відбувся тиждень Гендерної грамотності. Гендерна рівність — рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, надання особам обох статей можливості брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства.
Мета заходів гендерної грамотності – сформувати знання про гендерну політику, стереотипи та їх вплив на становище в суспільстві, проблемами, пов’язаними з гендерною рівністю і можливістю їх розв’язання.
У рамках цього тематичного тижня відбулися такі заходи:
Маленькі першокласники провели в колі рідної сім’ї. Кожен спромігся на невеличку добру справу. Фотогалерея до Всесвітнього дня доброти «Наші добрі справи»
Учні другого класу переглянули відео та обговорили «Гендерна рівність очима дітей»
Зі здобувачами освіти третього класу відбулася година спілкування, тема якої «Рівні права та можливості». Під час заходу діти переглянули відео «Гендерне виховання. Країна хлопчиків та дівчаток», стали учасниками гри «Продовж речення», вправи «Я хороший(а), виконали творче завдання «Збери свою валізу» і дійшли висновку, що хлопчики і дівчатка мають рівні права та можливості.
Школярі четвертого була проведена година спілкування “Гендерна рівність” до Всесвітнього дня доброти – створили колаж “Добра Україна. Добро починається з тебе”, інформаційна хвилинка до міжнародного дня толерантності .
Учні п’ятого класу провели годину спілкування “Усі ми різні, але в нас рівні права” (в рамках тижня гендерної грамотності) Випустили соціальний ролик “Добро починається з тебе” (до Всесвітнього дня доброти)
У 6 класі проведено виховну годину на тему «Подолання гендерних стереотипів і формування гендерної культури»,«Рівні права та можливості» в рамках тематичного тижня Гендерної грамотності. За підсумками презентації проведено диспут щодо бачення прикладів результативності законотворчих ініціатив у сфері подолання гендерної нерівності на протязі останніх 30 років
У сьомому класі створили фоточелендж «Сім’я де тебе люблять» та «Інформаційна хвилинка “Долоньки доброти”(до Всесвітнього дня доброти)
Учні 8 класу переглянули презентацію “ГЕНДЕР І ҐЕНДЕРНІ ВІДНОСИНИ В СУСПІЛЬСТВІ” та взяли участь в он-лайн бесіді «Чи живе в нашій школі толерантність?», обговорили відео «Кожен має право бути самим собою» та створи колаж добрих справ (до Всесвітнього дня доброти).
Дев’яти класники провели годину спілкування де переглянули презентацію,, Гендерна рівність” та обсудили відношення дітей до того, що жінки з чоловіками мають однакові права.
Для здобувачів освіти десятого класу було проведено тренінг з психологом « Гендер, стать та гендерна рівність для чоловіків і жінок» та створено колаж «Добро врятує світ» (до Всесвітнього дня доброти). Переглянули короткометражний фільм «Толерантність починається з мене».
Випускникам було презентовано інформаційний дайджест «Гендерна рівність і гендерні стереотипи» та проведений тест ” Наскільки Ви толерантна особистість?”.
Подібні заходи створюють умови для подальшої демократизації освітнього процесу, який базується на повазі до особистості кожної дитини.
STOP!
Протидії торгівлі людьми
23 жовтня 2024 року учні 6-11 класів відвідали онлайн зустріч з психологинею Мариною Висоцької “Ти людина, а не раб. Скажемо НІ сучасному рабству”.
Тиждень протидії торгівлі людьми
Для торгівлі людьми не існує державних кордонів чи вікових обмежень. Потрапити в сучасне рабство може будь-хто, незалежно від рівня освіти чи соціального статусу. Саме тому з нагоди Європейського дня протидії торгівлі людьми (18 жовтня) у КЗ «Кочетоцька санаторна школа» було проведено тематичний тиждень «Не стань жертвою торгівлі людьми». До його проведення було залучено здобувачів освіти 2-11 класів.
Так, з учнями 2, 8, 9 класів було проведено інформаційні хвилинки на теми «Що таке торгівля людьми?» та «Не стань жертвою торгівлі людьми». Третьокласники відвідали урок-застереження «Я – не товар, я – особистість!», за результатами якого діти виготовили своє «Я», таким чином у креативній формі презентували себе та свою особисту гідність. У рамках тематичного тижня з учнями 4 класу було проведено декілька заходів, а саме: відеохвилинка «Що таке торгівля людьми?», година спілкування «Живи вільно!» та перегляд мультфільму «Безпечна поведінка з незнайомцями» з обговоренням. Учні 5 класу вчилися розпізнавати небезпечні ситуації, пов’язані з торгівлею людьми, і правильно реагувати на них у ході інтерактивної гри «Торгівля людьми: безпечний вибір». У 6 класі було проведено виховну годину «Торгівля людьми – міф чи реальність?», у ході якої було розгянуто питання реальної і завуальованої торгівлі людьми у 21 столітті, переглянуто документальний фільм «Третє тисячоліття. Рабство існує?», а також учням було надано пам’ятки безпеки і телефони довіри. Семикласникам було продемонстровано фільм «Стоп насильству!», за результатами перегляду якого відбулося обговорення. Десятикласники переглянули та обговорили фільм «Торгівля людьми: міф чи реальність?», а випускники прослухали бесіду-пересторогу «Як не стати жертвою торгівців людьми».
Усі виховні заходи були спрямовані на збільшення рівня знань, уявлень та розуміння проблем, пов’язаних із торгівлею людьми, та усунення можливих ризиків потрапляння дітей у небезпечні ситуації.
Тематичний тиждень права
Всесвітній день прав людини (Human Rights Day) відзначається щорічно 10 грудня.
Міжнародний день прав людини було встановлено для пропаганди важливості дотримання прав кожної людини на землі. Відзначається свято в країнах, які підписали Загальну декларацію прав людини. Щороку святкування проходить під певним, заздалегідь обраним гаслом, наприклад: «Ні дискримінації», «Мій голос має значення», «20 років боротьби за ваші права» та ін. В цей день проходить безліч тематичних заходів, мета яких просвіта людей в області їх прав та їх захисту.
“Великі права маленької людини”
Дитинство – найважливіший період у житті дитини. І саме в цей період вона потребує найбільшої уваги і захисту. Формування ціннісної моральної та правової практики для найкращого забезпечення інтересів дітей – одне з найважливіших завдань, що стоїть перед усіма учасниками освітнього процесу. Захист прав дитини, забезпечення нормативів законодавчої бази потребує участі кожного педагога, батьків, оточуючих дитину дорослих. Навчання правам людини – це довготривалий процес і здійснюється він на всіх етапах навчання і виховання дитини. З метою забезпечення інформування про права дитини здобувачів освіти у КЗ “Кочетоцька санаторна школа” з 16.10. по 20.10.23 року тривав тематичний тиждень “Великі права маленької людини”. У рамках навчального тижня “Великі права маленької людини” була проведена година спілкування з учнями 1 і 3 класів . На прикладах відомих казкових героїв третьокласники роз’яснили дітям першого класу такі серйозні питання-Що таке права і обов’язки дитини. Учні відкрили для себе нові поняття -“Право”‘і “Конвенція”. Учні четвертого класу пограли у сюжетно рольову гру “Знай свої права”.Де в цікавій формі діти спромоглися представити своє бачення. В шостому класі до тематичного тижня “Великі права маленької людини” проведено вернісаж малюнків на тему “Права дитини” Учні сьомого класу ознайомитись з основними правами, гарантованими Декларацією прав дитини; вчились осмислено дотримуватися своїх прав, поважати права інших людей та створили асоціативний кущ «Я маю право…», на закріплення матеріалу. Був проведен Кейс-день «Не стань жертвою торгівлі людьми» до Європейського дня боротьби з торгівлею людьми. Здобувачі освіти 8 класу передивитись відео ,, Конвенція ООН про права дитини” та склали для себе пам’ятку “Правила, щоб залишатися людиною честі”. У дев’ятому класі була проведена година спілкування ” Людина не товар”, де розглядали які порушуються права людини. У рамках тематичного тижня здобувачі освіти 10 класу провели зустріч з вчителем історії та правознавста Усевич Таїсією Володимирівною з питання правопросвітництва для підлітків, а саме: де можна отримати безоплатну консультацію від психологів, як краще порадитися з юристом дистанційно, про що йдеться у Всеукраїнській програмі ментального здоров’я.
Щоб бути вільним, достатньо захотіти цього
З 5 грудня по 9 грудня в нашій школі пройшов тиждень права « Щоб бути вільним, достатньо захотіти цього» до Всеукраїнського дня права.
Цитати тижня:
« Людина, владарюючи над іншим, втрачає власну свободу» ( Ф. Бекон).
« Порядний той, хто своє право вимірює своїм обов’язком» (Г. Лакорден).
Всеукраїнська акція «Тиждень права» була започаткована 2008 року з нагоди
відзначення 60-ї річниці проголошення Загальної декларації прав людини. Указом
Президента України встановлено проведення Всеукраїнського тижня права щороку в тиждень, що включає 10 грудня – День прав людини.
Проведення тижня права було спрямовано на те, щоб поглибити знання учнівської молоді про їх права, зазначені в державних документах: зокрема в Конституції України. Цей тиждень – пропаганда, спрямована на всіх громадян нашої держави. А наша маленька «держава» (тобто школа) не стала винятком: було розроблено ряд заходів, що охопили усі ланки освітньої діяльності – від початкової до старшої.
Так, в рамках тижня були проведені заходи, спрямовані на забезпечення захисту прав дитини дотримання національних та загальнолюдських морально-естетичних принципів, традицій.
З учнями 1 класу проведена виховна година « Права дитини» з обговоренням казок. Для учнів 2 класу організовані онлайн конкурс та інтерактивні ігри «Чиї права?», «
Чиї обов’язки?», «Так чи ні», «Пошта казкових героїв», «Деформовані прислів’я про право і закон». У 3 класі проведено тестування «Права та обов’язки дитини. Учні 4 класу переглянули мультфільм «Права дитини» з подальшим обговоренням та організували фоточелендж «Мої права – мої обов’язки»
У 5 класі була проведена вікторина «Чи обізнаний ти з правами дитини?». Учні переглянули матеріали, дали відповіді на запитання вікторини та надіслали фото з правами дитини. У 6 класі діти переглянули презентацію про права дитини з подальшим обговоренням та створили фотоколаж «Дитина має право». Для учнів 7 класу була проведена зустріч з батьками та дітьми «Права та обов’язки дітей». Під час спілкування діти обговорили основні статті Конвенції про права дитини, а також повідомили, чим їх можна доповнити. Вихователь Кураксіна Н Л. наголосила, що права нерозривно пов’язані з обов’язками, і що ми всі повинні робити такі вчинки, щоб не зашкодити собі, родині та оточуючим та державі. Учні 8класу зробили відео «Я маю право мати права».
У старших класах проведені години спілкування на правову тематику. Не маючи достатнього життєвого досвіду, підлітки іноді опиняються на межі скоєння злочину, і тоді врятувати людину від фатальної помилки може тільки знання законів. Для учнів 10 класу проведена гра для підлітків у чат-боті в рамках інформаційного проєкту «Праварулять». 11 клас переглянули відео «Кримінальна відповідальність неповнолітніх»
Рівень ефективності проведених заходів був достатньо високим, що дало змогу поглибити та розширити знання про їх права. Робота по формування правових відносин продовжується і далі. Вона сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння співвідносити в життя норми моралі та прав, застосовувати правові знання в повсякденному житті. (Інформацію узагальнили учні 11 класу; вихователь Лідія ФАРТУШКО)
Фото за посиланням: https://docs.google.com/document/d/12QvqJYQLyb2yCK_aA31QfT80huTSH__j/edit?usp=sharing&ouid=106426253057950434456&rtpof=true&sd=true