Тиждень сім`ї
Особливості освітньої діяльності в умовах воєнного стану
19 червня 2022 року парламент прийняв Закон України «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (№7325 від 28.04.2022 ).
Цей закон, зокрема, передбачає:
-
зупинення дії положення частини третьої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту», частин другої та п’ятої статті 12 цього Закону щодо максимальної кількості учнів у класі (наповнюваності класу) державного, комунального закладу освіти, крім здобуття освіти за очною (денною) або вечірньою формою;
-
визначення Кабінетом Міністрів України тривалості навчального року, дати його початку та/або закінчення під час дії воєнного стану в Україні;
-
право засновника закладу загальної середньої освіти на продовження без проведення конкурсу строку дії трудового договору (контракту), укладеного з керівником такого закладу, але не більше ніж на шість місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.
Батькам про дистанційне навчання
За рішенням педагогічної ради від 31.08.2023, протокол №1, у КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «КОЧЕТОЦЬКА САНАТОРНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ з 1 вересня 2022 року на період дії воєнного стану запроваджено дистанційну форму здобуття освіти.
Для системної організації роботи під час дистанційного навчання наш заклад обрав єдину платформу Classroom та Zoom – сервіс для проведення відео конференцій. Ці платформи були опрацьовані протягом минулих років під час пандемії.
Дистанційне навчання в закладі організовано з поєднанням синхронного і асинхронного режимів.
За допомогою програмних застосунків Zoom освітній процес відбувається в онлайн-режимі (синхронно, у режимі реального часу). Коли уроки проводяться в офлайн-режимі (асинхронно), задіяна платформа Google Classroom (розміщення відеоінструкцій, відеороликів, презентацій та завдань на платформі), де учень може опрацювати урок у зручний для нього час. Для зворотнього зв’язку з учнями використовуються активні посилання на виконання тестових завдань («На урок», «Всеосвіта») та інтерактивних вправ («LearningApps»).
НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Шановні батьки, просимо Вас допомогти нам, учителям, максимально ефективно організувати освітній процес у дистанційній формі. Для цього важливо передбачити для своєї дитини робоче місце, обладнане інтернетом. У кого двоє й більше дітей і немає можливості розташувати робочі місця дітей у різних кімнатах – скористайтесь навушниками.
Також просимо не нехтувати режимом дня.
Уроки будуть розпочинатися о 8.30. Заняття триватимуть відповідно до розкладу дзвінків, однак 45-хвилинних (відповідно 35-хвилинних (1 клас) – чи 40-хвилинних (2 – 4 класи) уроків перед комп’ютером не буде. Враховуючи рекомендації МОЗ від 01.08.2022 р. №1371, внесено зміни до Санітарного регламенту.
В умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації іншого характеру безперервна тривалість навчальних занять при організації дистанційного навчання у синхронному форматі не повинна перевищувати:
-
для учнів 1-х класів — 10 хвилин;
-
для учнів 2-4-х класів — 15 хвилин;
-
для учнів 5-7-х класів — 20 хвилин;
-
для учнів 8-9-х класів — 20 — 25 хвилин.
Учителі будуть використовувати різноманітні форми та методи роботи, залучати учнів до різних видів діяльності.
Бажано дотримуватися тих самих дій, як і під час очного навчання: прокидатись, вмиватися, одягатися і снідати, щоб о 8.30 вчасно розпочати навчальний день.
Наважимося звернути вашу увагу на таку негативну складову дистанційної форми навчання, як порушення учнями правил академічної доброчесності. Навіть учні, які сумлінно навчаються, інколи перестають звертати увагу на вивчення правил, формул тощо. Гонитва за високими балами іноді призводить до того, що завдання виконує не учень, а батьки або репетитори. Наполегливо просимо всіх звернути увагу на дотримання правил АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ. Це дуже важливо!
Надзвичайно важливим є також процес комунікації. На допомогу всім нам є декілька складових:
-
Зв’язок з класним керівником. У разі хвороби дитини або неможливості долучитися до дистанційного навчання надайте інформацію класному керівнику, а він відповідно повідомить про це колег.
-
Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання здійснюється в межах робочого часу педагогічних працівників, тому зворотній зв’язок надаватиметься з 9.00 до 18.00 даного робочого дня (або на наступний день з часу вашого звернення). Вихідні дні не є робочим часом вчителя.
-
Не менш важливим є дотримання правил етикету роботи в режимі дистанційного навчання. Підключаючись до онлайн уроків, зверніть увагу, чи наявні зайві звукові ефекти, що заважають і відволікають. Допомогти може контроль за режимом роботи мікрофона. Прослідкуйте, що потрапляє в об’єктив камери. Учитель не завжди може бачити всіх учасників (особливо при використанні функції «Демонстрація екрану»). Обговорюйте уроки з дітьми. Про виявленні фактів порушення етики повідомте класного керівника. Надсилаючи фото письмових робіт, зверніть увагу на якість фото та можливість прочитання файлу, надісланого вчителю. Бувають ситуації, коли учні здають порожні файли помилково або ж, навпаки, навмисно. Звертайте увагу на час надсилання робіт. Це теж важлива складова академічної доброчесності й етики спілкування.
Пам’ятка для батьків
щодо організації дистанційного навчання дитини
Батьки повинні допомогти дітям вдома організувати самостійну роботу щодо вивчення програмового матеріалу. Виконайте разом зі своїми дітьми наступні кроки:
1. Перевірте, чи підключена ваша дитина до платформи Classroom з усіх навчальних предметів.
2. Ознайомтеся з графіком проведення навчальних занять. Навчальні заняття проводяться відповідно до розкладу уроків під час очного навчання. Щоб ваші діти мали змогу правильно спланувати свій робочий час, кожного дня (крім вихідних) о 8.00 ранку діти отримують сповіщення про відкритий доступ до навчальної інформації, а саме: про час, кількість та посилання Zoom конференцій, і форму роботи з предметів згідно з розкладом уроків. Домашнє завдання міститься на платформі Classroom та в електронному журналі.
3.Намагайтеся, щоб діти працювали відповідно до розкладу навчальних занять, виконували всі завдання вчасно, не допускайте відставання.
4. Перевірка робіт учнів відбувається в термін, вказаний учителем. Якщо робота надана невчасно, її перевірка здійснюється тільки за згодою вчителя. Учитель має право за певними видами робіт здійснювати тільки вибіркову перевірку надісланих учнями виконаних завдань.
5. Організуйте робоче місце для своєї дитини. Хаос і безлад на робочому місці і біля нього можуть сильно відволікати.
6. Якщо учень не має технічних можливостей для дистанційного навчання, то батьки мають повідомити про це класного керівника.
7. Якщо хтось з дорослих працює дистанційно, чи у вас в сім’ї тільки один ґаджет на кількох школярів – в цьому випадку потрібні чіткі домовленості, щоб уникнути конфліктів.
8. Якщо дитині щось незрозуміло, допоможіть їй.
У разі, якщо під час дистанційного навчання батьки не виконують свої обов’язки щодо здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей.
Маємо надію на успішну співпрацю. Бережіть себе і своїх рідних.
Якщо ваша дитина стала жертвою насильства
За світовою статистикою батьки сьогодні розмовляють з дитиною 12,5 хв на день, з них 8 – читають нотації. Звичайно, варто враховувати, що найчастіше інформація про те, що дитину цькують надходить не від неї (і тим більше не від кривдників), а від свідків. Тому доцільно було б і формувати «громадську відповідальність» і у дітей, і у їх батьків, і у свідків.
ЩО ВАРТО ЗНАТИ І РОБИТИ БАТЬКАМ, ЧИЇ ДІТИ СТАЛИ ЖЕРТВАМИ БУЛІНГУ?
1. Відмовитись від двох крайнощів: стратегії «вирішити все і відразу» – коли батьки йдуть розбиратись з дітьми чи вчителями, і в процесі застосування образ чи фізичного насилля з жертв перетворюють у кривдників. Друга крайність – це ж діти, самі розберуться. Комплекс жертви формується на все життя і дитина може стати патологічною жертвою і у виші, і в робочих колективах.
2. Вислухати дитину і заспокоїти її. Дитина має зрозуміти, що проблема вирішиться. І що її вини у цькуванні немає
3. Обговорити проблему з третіми особами (іншими батьками, вчителями) – без претензій та відстоювання своєї точки зору. Дитина може гіперболізувати або перекручувати ситуацію. І насправді в проблемі вона не жертва, а кривдник.
4. Звернутись до вчителя, обговорити та стимулювати його провести відповідні виховні години з дітьми.
5. Написати заяву на директора, який і має збирати і відповідну комісію, яка розглядатиме проблему, і сформує звернення до поліції.
6. Не боятись звертатись до психолога: а) до сімейного психолога – часто проблема дитини лежить у стосунках у сім’ї. Вона може калькувати чиюсь роль; б) до дитячого – особливо, якщо дитина давно є жертвою у своїй групі.
7. Незалежно від дій, що будуть застосуванні у школі, сприяти підвищенню самооцінки дитини, у тому числі й через створення для неї додаткових соціальних середовищ (інші групи спілкування – наприклад, якісь секції чи гуртки).
8. Переведення дитини до іншої школи/класу – це крайнім метод. Але завжди варто розуміти, що неподолання сформованої моделі поведінки жертви, призведуть до того, що дитину можуть цькувати і в інших класах.
Безпека в інтернеті під час онлайн-навчання: як захистити дітей
-
Створити та налаштувати разом з дитиною її власний обліковий запис, навчити ним користуватись.
-
Навчити дитину створювати надійні паролі та нікому їх не повідомляти.
-
Пересвідчитись, що на смартфоні або комп’ютері дитини встановлені налаштування для захисту (вікові обмеження, фільтр контенту, тощо). Впевнитися, що вона може самостійно під’єднатися та відкривати необхідні веб-сторінки.
-
Домовитися з дитиною, що під час уроків вона буде використовувати лише ті Інтернет-ресурси, які необхідні для навчання.
-
Розповісти про ризики в кіберпросторі (підозрілі посилання чи файли з вірусами, ризики під час встановлення невідомих програм, небезпеку онлайн-спілкування з незнайомими людьми, загрози, які можуть виникнути внаслідок розповсюдження в інтернеті особистої інформації).
-
Обговорювати з дітьми правила етичного онлайн-спілкування, план дій на випадок нестандартних ситуацій (наприклад, алгоритм дій, якщо зник Інтернет, надійшло повідомлення від незнайомця тощо).
-
Підтримувати з дитиною довірливі відносини, щоб у разі небезпеки вона звернулася до вас за допомогою.
Безпека в інтернеті під час онлайн-навчання: як захистити дітей
Тиждень родинного затишку
Що для кожного з нас родина? Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарять нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Це рідна домівка, затишна та безпечна. Родина – це наш маленький світ, в якому все зрозуміле, дороге. Родина – це наш захист, наша фортеця.
“Сім’я – моя фортеця” – під такою назвою дистанційно пройшов тиждень родинного затишку. Першокласники пограли в гру ” Родина очима дітей”, а другокласники організували фото-вернісаж “Мій оберіг – моя родина”. Учні 3 класу створили фото-альбом “З Днем сім’ї”. Взяли участь в онлайн-грі “Моя сім’я – моя святиня” четверокласники. А ось дев’ятий клас долучився до марафону “Родинне дерево.”
СКЛАД БАТЬКІВСЬКОЇ РАДИ
Комунального закладу «Кочетоцька санаторна школа» Харківської обласної ради на 2022/2023 навчальний рік
№ за/п |
П.І.П. батьків |
Відякого класу |
Контактнийтелефон |
1 |
ЛісовичСвітлана Володимирівна |
1 |
063-521-62-34 |
2 |
КалашніковаАнастасія Євгенівна |
2 |
066-242-92-45 |
3 |
СиньовАнтон Михайлович |
3 |
099-314-95-33 |
4 |
ТатароваАнна Сергіївна |
4 |
093-777-23-23 |
5 |
УмріхінаЯна Іванівна |
5 |
050-083-67-12 |
6 |
ПетрішинаОлена Сергіївна |
6 |
066-40-75-840 |
7 |
ГлотоваАлла Вікторівна |
7 |
093-650-77-35 |
8 |
ТкаченкоІнна Василівна |
8 |
098-962-00-14 |
9 |
ФілатоваЛюдмила Василівна |
9 |
050-187-05-91 |
10 |
КалиниченкоАндрій Валерійович |
10 |
099-372-39-03 |
11 |
ШаповаловаНаталія Володимирівна |
11 |
099-07-00-771 |
ПОГОДЖЕНО
рішенням зборів батьків 1-11-х класів
(протоколи батьківських зборів, вересень 2022 року)
Запобігання домашньому насильству: ратифікація Конвенції Ради Європи в Україні
Поруч із булінгом (цькуванням) великою проблемою в Україні є домашнє насильство.
Верховна Рада України 20 червня 2022 року ратифікувала Конвенцію Ради Європи про запобігання насильству щодо жінок і домашньому насильству (Стамбульську конвенцію).
Документ розроблено на виконання заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами з метою запобігання насильству стосовно жінок, домашньому насильству та боротьбу із цими явищами.
Конвенція є першим міжнародним законодавчим актом, що передбачає захист прав жінок. Метою документу є захистити жінок від усіх форм насильства та дискримінації, боротися за рівність між жінками й чоловіками,
розробляти політику та заходи для захисту всіх жертв насильства й надання їм допомоги. Україна приєдналася до конвенції у 2011 році.
Ратифікація Стамбульської конвенції запроваджує важливі механізми запобігання і протидії насильству: зобов’язання допомоги, створення притулків, організація гарячих ліній, надання компенсацій постраждалим, криміналізація видів насильства тощо.
Посилання на Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 7 грудня 2017 року № 2229 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2229-19#Text
Сімейне виховання в сучасних реаліях
Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.
Сім’я є й залишається природним середовищем для фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дитини, її матеріального забезпечення та несе відповідальність за створення належних умов для цього. Саме вона має виступати основним джерелом матеріальної та емоційної підтримки, психологічного захисту, засобом збереження й передачі з національно-культурних і загальнолюдських цінностей наступним поколінням. Слід зазначити, що в Україні основні підходи до осмислення й реалізації прав дітей, визначених міжнародним і вітчизняним законодавствами, протягом останнього часу істотно змінилися. Це пов’язано з посиленням уваги з боку держави до інтересів дітей, удосконаленням механізму контролю за дотриманням чинного законодавства у сфері охорони дитинства, розвитком інституцій соціально-правового захисту дітей та багатьма іншими факторами. Інформацією щодо захисту прав дітей в Україні з урахуванням міжнародних договорів з питань сімейного права можна знайти за покликанням: https://minjust.gov.ua/m/str_19188.
Регулювання батьківської відповідальності за виховання є актуальним в сучасних умовах і ці питання унормовані в таких нормативно-правових актах України щодо прав, обов’язків та відповідальності батьків за виховання дітей:
– Закон України «Про освіту», стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти;
– Закон України «Про охорону дитинства», стаття 12. Права, обов’язки та відповідальність батьків за виховання та розвиток дитини;
– Цивільний кодекс України, стаття 1179. Відшкодування шкоди, завданої неповнолітньою особою;
– Кодекс України про адміністративні правопорушення, стаття 184. – Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей;
– Кримінальний кодекс України, стаття 166. Злісне невиконання
обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування;
– Сімейний кодекс України, стаття 164. Підстави позбавлення
батьківських прав, тощо.
Сім’я як фактор профілактики відхилень в поведінці дітей
У 7 класі пройшов батьківський ринг “Сім’я як фактор профілактики відхилень в поведінці дітей”. Батьки зустрілися на платформі Zoom і разом з вихователем Інною Ткаченко та класним керівником Наталією Кузьменко у формі дебатів обговорили нагальні проблеми підліткового віку їх дітей. Учасники рингу прийшли до висновку, що сім’я – основний осередок профілактики відхилень у поведінці дітей.
Правовий дайджест для батьків
Вихователь 10 класу Надія Клят провела для батьків своїх учнів правовий дайджест “Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх”. У формі обговорення, розв’язування прикладів конфліктних ситуацій, батьки дізналися багато цікавого про особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.
ПЛАН ПРЕВЕНТИВНИХ ЗАХОДІВ ДЛЯ БАТЬКІВ щодо профілактики шкідливих звичок та протиправної поведінки серед учнів КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КОЧЕТОЦЬКА САНАТОРНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ на період літніх канікул 2021/2022 н.р.
№ |
Зміст заходу |
Термін проведення |
Учасники |
Онлайн-ресурс |
Відповідальні |
1 |
Поширення рекомендацій щодо підтримки психічного здоров’я, формування здорового способу життя та профілактики негативних явищ серед молоді |
Протягом літніх канікул |
Батьки учнів2-11 класів |
Viber chat для батьків |
Пугачева О.Л., практичний психологКащавцев К.К., соціальний педагог |
2 |
Інтерактивна вправа «Як підтримати дітей у складні часи» |
02.06.2022 |
2 кл. |
Viber chat для батьків |
Попова В.І., вихователь |
3 |
Ділове спілкування «Шкідливі звички батьків: приховувати, пояснювати чи заперечувати? |
02.06.2022 |
3 кл. |
Viber chat для батьків |
Лазарєва Т.В., виховательБабута Т.І., кл.керівник |
4 |
Лайфхаки для батьків “Як говорити з дітьми про насильство” |
03.06.2022-10.06.2022 |
4 кл. |
Viberhttps://nus.org.ua/articles/yak-govoryty-z-ditmy-pro-nasylstvo-lajfhaky/ |
Рой Н.В., кл.керівникГорейко Т.І., вихователь |
5 |
Правовий дайджест для батьків “Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх” |
09.06.2022 |
10 кл. |
Viber chat для батьків |
Клят Н.В., вихователь |
6 |
“Захист прав та інтересів дітей і жінок в умовах воєнного стану” (онлайн батьківський лекторій |
Червень |
2-11 кл. |
Zoom |
Кащавцев К.К., соціальний педагог |
7 |
Обговорення в чаті «Алкоголь як психоактивна речовина» |
Червень |
Учні10-11 класів |
Viber chat для батьків |
Пугачева О.Л., практ. психологКлят Н.В., Фартушко Р.В., вихователі |
8 |
«10 правил безпеки при вимушеному переміщенні чи за кордоном». |
Червень |
Учні2-11 класів |
Viber chat для батьків |
Пугачева О.Л., практ. психологВихователі |
9 |
Алгоритму дій у випадках домашнього насильства |
Червень |
2-11 кл. |
Viber chat для батьків |
Пугачева О.Л., практ. психологВихователі |
10 |
Поради батькам “Як вберегти дітей від шкідливих звичок” |
Червень |
6 кл. |
Viber chat для батьків |
Коломієць І.В.,кл. керівник |
11 |
Арт-терапія для дітей як спосіб подолання тривоги |
Червень |
7 кл. |
https://nazarevich-art.com/ |
Кураксіна Н.Л., виховательКисіль О.О., кл.керівник |
12 |
Ознайомлення з буклетом «Турбота про дітей під час конфліктів та вимушеної міграції» |
Червень |
11 кл. |
Viberhttps://la-strada.org.ua/ |
Усевич Т.В., кл.керівник |
13 |
Батьківський ринг “Сім’я як фактор профілактики відхилень в поведінці дітей” |
Червень |
5 кл. |
Viber chat для батьків |
Кузьменко Н.Є., кл.керівникТкаченко І.В., вихователь |
14 |
Обговорення в чаті «Як вберегти дитину від шкідливих звичок» |
Липень |
10-11 кл. |
Viber chat для батьків |
Пугачева О.Л., практ. психологКлят Н.В., Фартушко Р.В., вихователі |
15 |
Інформаційна хвилинка “Безпека дітей в інтернеті: поради батькам» |
Серпень |
5 кл. |
Viber chat для батьків |
Болотна О.О., кл.керівникЧудик Л.В., вихователь |
16 |
Інформаційний дайджест «Вейп і підлітки-вейпери: чого чекати від електронних сигарет – шкоди чи користі?» |
Серпень |
11 клас |
Viber chat для батьків |
Фартушко Р.В., вихователь |
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з виховної роботи _______ Ольга СТЕПАНОВА
Практичний психолог ______ Ольга ПУГАЧЕВА
23.05.2022
Шановні батьки майбутніх першокласників!
Відкрито набір учнів до 1-го класу КЗ “Кочетоцька санаторна школа” Харківської обласної ради.
Зарахування буде здійснюватися відповідно до листа МОН України від 16.04.2022 № 1/4202-22 “Щодо зарахування до 1-го класу закладів загальної середньої освіти”.
Одному з батьків необхідно подати до закладу заяву про зарахування, до якої додати:
1) копію свідоцтва про народження дитини або документ, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);
2) оригінал або копію медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о;
3) витяг з облікової картки обласної клінічної лікарні (за спрощеною процедурою під час воєнного часу)
Війна в Україні стала стресом для всіх
Війна в Україні стала стресом для всіх нас, зокрема для дітей. За таких умов істотно зростає роль психологічної служби системи освіти, яка має забезпечувати своєчасне і систематичне надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки усім учасникам освітнього процесу. Саме психологічна служба покликана навчити дитину жити в мирі із самим собою та з іншими, вступати у взаємостосунки із світом так, щоб життя приносило задоволення.
Якщо Ваша дитина потребує психологічної підтримки, але не може розкритися вам, змотивуйте її звернутися до психологічної служби нашого закладу. На сайті школи у рубриці «Скринька довіри» (внизу на головній сторінці сайту) вона може задати питання або висловитися з приводу своїх проблем.
Посилання на сайт школи
Таким чином кожній дитині буде надана кваліфікована психологічна допомога.
Гарячі лінії ЩОДО НАДАННЯ ПЕРШОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ
Цілодобова лінія психологічної підтримки «Між нами» Львівський міський центр соціальних служб— 0800307305. Дзвінки з будь-яких операторів — безкоштовні.
Цілодобова безоплатна правова допомога /FreeLegalAid. – 0 800 213 103. Консультування з правових питань.
Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096 039 22 58; 099 198 57 95; 063 558 12 82.
Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210 160.
Центр-Ресурс Професіонал. Системний сімейний психотерапевт. 09.00 – 20.00 тел у Польщі +4873 311 52 96. Вайбер, телеграм: (067)-718-99-66 (063)-721-04-63 (066)-219-09-73.
Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації ГО «Ла Страда-Україна» працює цілодобово, за номерами 0 800 500 335 (зі стаціонарних) або 116 123 (з мобільних). Дзвінки безкоштовні, анонімні, конфіденційні.
Поради у вихованні важких підлітків
Це завжди не просто, і вам доведеться дуже постаратися під час цих двох важливих періодів у житті ваших дітей – юності й молодості. Вашим дітям знадобляться всі настанови і все ваше розуміння, які ви можете їм дати. Спілкування й розуміння протягом складних періодів можуть задати тон для життєвих рішень, які доведеться робити вашій дитині.
Нижче наведено кілька корисних порад, які придадуться батькам при вихованні підлітків і налагодженні зв’язку з ними:
1. Інтерес
З’ясуйте, що подобається вашій дитині. Коли ваш підліток був дитиною, можна знайти щось, чим можна було б з ним займатися. Але коли вони дорослішають, вам доведеться докласти додаткових старань, аби довідатись, що подобається вашим дітям. Можливо, це буде не просто, але здатність співвідносити схильності й антипатії вашої дитини є важливою частиною побудови відкритих стосунків з нею.
Пам’ятайте: щоб бути гарним батьком вам також потрібно бути гарним другом.
2. Строгість
Чимало підлітків пручаються правилам і обмеженням. Вони думають, що вже дорослі, що можуть про себе подбати. Хоча це почасти й так, підліткам усе ще потрібні обмеження. З новими бажаннями вони можуть заподіяти собі значної шкоди, якщо не стримуватимуть себе відповідальністю.
Дайте зрозуміти вашій дитині, що в неї буде більше волі, але при цьому й більше відповідальності. Воля без відповідальностібезглузда.
Вам варто допомогти своїй дитині навчитися планувати події наперед. Ви не повинні робити це за підлітка; просто спрямуйте його.
3. Спілкуйтеся щодня
Щоденне спілкування є важливим для підтримки відкритості між вами. Ваша дитина буде розкутішою, довірятиме вам, якщо ви спілкуватиметеся з нею щодня. Довіра ґрунтується на практиці. Її можна збудувати тільки на багатогранних відносинах, на гарному спілкуванні.
Навчіться пізнавати світ, у якому живе ваш підліток, поставте себе на його місце, і ви зможете не тільки досягти довіри у стосунках, але й краще зрозуміти його поведінку.
Щоденне спілкування покаже вашій дитині, що ви дбаєте про неї. Це дуже важливий фактор, тому що підлітки почуваються комфортніше з батьками, які активно залучені в їхнє життя. Інакше підлітки можуть звернутися до ненадійний однолітків за порадою або настановами. Дуже важливо, щоб батьки надавали їмкерівництво й турботу, що їм так потрібно.
Виховання важких підлітків ніколи не було й не буде легким завданням. Різні батьки користуються для його розв’язання різними підходами. Безперечно, важливо вчинити так, як ви вважаєте правильним, але є деякі рекомендації, яких краще дотримуватися, щоб допомогти собі пройти через усе це, а також зрозуміти, що ви не єдиний у такій ситуації.
Підлітковий вік триває не вічно, тому не треба зациклюватися на ньому, що ваша дитина завжди залишиться важким підлітком. Натомість сконцентруйте свої сили й увагу, допоможіть дитині впоратись з її проблемами і стати відповідальним дорослим. Ви ж мріяли про це, коли дитина була маленькою?..
4. Терпіння
Коли йдеться про виховання важкого підлітка, ваша терпіння дуже важливе. Бути терплячим важко, тому ви захочете побачити результати негайно. Але у більшості випадків вашій дитині просто необхідно перерости таку поведінку. Можливо, варто відправити дитину у спеціальний центр виправного впливу, і це також потребуватиме від вас терпіння, поки програма не почне давати результатів. Загалом, якщо зможете знайти в собі терпіння, то керуватимете ситуацію значно краще.
5. Упереджу вальний підхід
Тільки-но ви помітили що в дитини з’явилися проблеми, вам необхідно починати діяти негайно. Можливо, вам необхідно подумати про спеціальну виправну установу для неповнолітніх ще до того, як ви вважатимете відправлення дитини туди необхідним. Негайний початок дій покаже підлітку, що ви не збираєтесь сидіти, склавши руки, й дозволити йому уживати наркотики, алкоголь або займатися іншими речами, яких ви не схвалюєте. Упереджу вальний підхід може скоротити глибину і тривалість проблем вашого підлітка.
6. Єдиний фронт
У багатьох випадках батьки не сходяться в думках про те, яке рішення їм необхідно прийняти щодо ситуації, в яку потрапила їхня дитина. У жодному разі не розказуйте про це своєму синові чи доньці. Ви маєте завжди демонструвати «єдиний фронт». Коли дитина зрозуміє, що ви дієте спільно, однією командою, і вона не зможе втекти під захист одного з батьків, ваші плани допомогти матимуть більші шанси науспіх.
Увага! Засідання батьківської ради!
13.10.2021 відбулося засідання нового складу батьківської ради школи. На порядку денному розглядалися питання:
-
Звіт директора школи про підготовку школи до нового навчального року (Наталія ЛИСАК, директор школи)
-
Звіт членів батьківської ради про використання добродійних внесків батьків (Члени БР)
-
Погодження правил поведінки для учнів та їх дієвість (Ольга СТЕПАНОВА, заступник директора з ВР)
-
Вибори голови батьківської ради на 2021/2022 навчальний рік (Члени БР)
Тож, за підсумками засідання взято до відома виступи директора школи та членів батьківської ради щодо підготовки школи до нового навчального року та використання благодійних внесків батьків, одностайно погоджено Правила поведінки для учнів, що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод здобувачів освіти в закладі. Головою батьківської ради обрано Андрія Валерійовича КАЛИНИЧЕНКА. Побажаємо новому складу батьківської ради успіхів у вирішенні питань освітнього процесу й захисту прав та інтересів його учасників!
СКЛАД БАТЬКІВСЬКОЇ РАДИ
Комунального закладу «Кочетоцька санаторна школа»
Харківської обласної ради
на 2021/2022 навчальний рік
ПОГОДЖЕНО рішенням зборів батьків 1-11-х класів
№ за/п |
П.І.П. батьків |
Від якого класу |
Контактнийтелефон |
1 |
Калашнікова Анастасія Євгенівна |
1 |
066-242-92-45 |
2 |
Синьов Антон Михайлович |
2 |
099-314-95-33 |
3 |
Татарова Анна Сергіївна |
3 |
093-777-23-23 |
4 |
Умріхіна Яна Іванівна |
4 |
050-083-67-12 |
5 |
Петрішина Олена Сергіївна |
5 |
066-40-75-840 |
6 |
Глотова Алла Вікторівна |
6 |
093-650-77-35 |
7 |
Ткаченко Інна Василівна |
7 |
098-962-00-14 |
8 |
Філатова Людмила Василівна |
8 |
050-187-05-91 |
9 |
Калиниченко Андрій Валерійович |
9 |
099-372-39-03 |
10 |
Шаповалова Наталія Володимирівна |
10 |
099-07-00-771 |
11 |
Валкова Наталія Олександрівна |
11 |
093-893-40-22 |