«Я ЩАСЛИВА, ЩО В МЕНЕ Є СТАРШИЙ БРАТ. І Я ОТРИМУЮ ВІД НЬОГО КУПУ ОБІЙМІВ І УВАГИ»
Так говорить наприкінці фільму «Карла і Нордал» (Норвегія) його головна маленька героїня.
Карлі 6 років, і у неї є старший брат на ім’я Нордал. Чому вона вважає його водночас старшим і молодшим? Зазираючи до світу Карли, ми бачимо, як вона справляється з тим, що має старшого брата з особливими навчальними потребами. Режисерка Елізабет Аспелін спостерігає за своїми дітьми, показуючи їхнє повсякденне життя, сповнене як складних ситуацій, так і сердечної любові.
Цю зворушливу документальну кінострічку переглянули учні/ениці 5-го класу Кочетоцької санаторної школи. Показ відбувся в онлайні 25 квітня. Модератором виступив керівник кіноклубу Docudays UA «ДУМАй!» Юрій Чумак.
Правозахисник обговорив із дітьми питання толерантного ставлення до оточуючих, поділився «Довідником безбар’єрності» (https://bf.in.ua/), розробленим за підтримки дружини президента Олени Зеленської. Також разом пройшли невеличкий тест з цього сайту – як правильно говорити про людей із вразливих категорій.
Довідково: За інформацією з «Довідника безбар’єрності», дитиною з особливими освітніми потребами є людина до 18 років, що потребує додаткової підтримки в освітньому процесі.
До таких відносяться:
– діти з інвалідністю;
– діти з родин, що опинились у складних життєвих обставинах;
– безпритульні діти;
– діти, які живуть із ВІЛ/СНІД;
– діти-сироти;
– діти з дислексією (порушення, за якого людині важко читати), дисграфією (порушення, за якого людині складно писати) чи дискалькулією (порушення, виражене в нездатності людини до рахунку, розв’язання математичних задач);
– діти, позбавлені батьківського піклування та інші.
Дитина, яка на деякий час випала з освітнього процесу через хворобу чи інші причини, теж стає дитиною з особливими освітніми потребами, бо може потребувати додаткового часу, аби «наздогнати» однолітків.