Краще разом. Що таке педагогіка партнерства і навіщо вона в Новій українській школі
Розпочинаємо підготовку до засідання педагогічної ради. Відповідно до наказу сформорвані ініціативні та творчі групи з дослідження пріоритетності та ефективності таких практик, методик та технологій партнерської педагогіки:
Група 1. Як педагогіка партнерства працює в різних країнах світу (Фартушко Р.В., Усевич Т.В., Хлистун Л.П.)
Група 2. Педагогічне спілкування як головний чинник педагогіки партнерства (Лубенцова Р.І., Фартушко Л.В., Лісак Б.І., Бабута Т.І.)
Група 3. Проєкт – базова технологія педагогіки партнерства (Чудик Л.В., Даниленко Н.М., Рой Н.В.)
Група 4. Партнерська технологія колективної творчої діяльності (Клят Н.В., Ткаченко І.В., Лазарєва Т.В.)
Група 5. Тренінг як особлива форма співпраці учасників освітнього процесу (Пугачева О.Л., Кураксіна Н.Л., Сідорова А.М.)
Група 6. Як установити довіру: методика Кола як потужна групова практика порозуміння. Ігри-криголами (Мерко Т.А., Болотна О.О., Мелет Т.С.)
STEM-освіта: професійний розвиток педагога, шлях до творчого пошуку
На засіданні методичного об’єднання природничо-математичного циклу,яке відбулося 5 січня, вчителі проаналізували можливості впровадження принципів STEM-освіти в навчальний процес Нової української школи. Кабінети природничо-математичного циклу та технологій мають сучасну матеріальну базу, необхідну для реалізації Концепції розвитку STEM-освіти, але для успішного виконання цього завдання педагоги повинні усвідомити та пропустити через себе всю сутність STEM-освіти, опанувати методику використання STEM-технологій в освітньому процесі. Принципово новий підхід до виконання лабораторних робіт та проектів дає можливість учням відчути себе дослідниками, розвиває самостійність, необхідну для прийняття рішень та вчить відфільтровувати важливу інформацію. Учитель біології Даниленко Н.М., вчитель фізики Лісак Б.І. та керівник гуртка «Робототехніка» Чапля Д.В. поділилися досвідом своєї роботи із запровадження елементів STEM-освіти на уроках та позаурочній діяльності.
Формуємо відповідальне ставлення до навчання
Найтонші джерельця, з яких наповнюється ріка єдності навчання й виховання – це бажання дитини вчитися. Але як же відкривати оті джерельця, як зробити, щоб вони не замулилися? Чим попередити тривожне явище, з яким, на жаль, часто доводиться стикатися педагогам, ім’я якому – байдужість?
На ці та інші питання намагалися віднайти відповіді вихователі, які зібралися на планове педагогічне віче. У спільній творчій діяльності, в обговореннях та виконанні вправ дійшли висновку, що відповідальне ставлення до навчання формується через педагогіку партнерства й напряму залежить від мотивації, головним джерелом якої є успіх дитини. Педагоги через практичні вправи створювали ситуації успіху, малювали модель успішної дитини, шукали причини байдужості та шляхи її подолання.
“У нас не повинно бути нещасливих учнів, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися” (В.Сухомлинський).
“Дати дітям радіть успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання” (В.Сухомлинський).
На шляху до STEM-освіти
Другого грудня 2021 року в школі відбулося засідання педагогічної ради на тему «Про завдання щодо впровадження STEM-технології в освітній процес».
Заступником директора з навчальної роботи Чоломбитько О.В. було висвітлено такі питання:
-
Що таке STEM-освіта?
-
Напрями розвитку STEM-освіти в Україні
-
STEAM-освіта в початковій школі
-
Способи впровадження методів STEM-освіти в середній та старшій школі
-
Засоби та інструментиSTEM-освіти