Перші кроки на дистанційці
Дистанційне навчання – це не альтернатива очному навчанню. Безумовно, учні мають ходити до школи, навчатися, розвиватися, спілкуватися, соціалізовуватися тощо. Проте наші реалії життя внесли свої корективи в освітній процес. Сучасні онлайн-інструменти – дуже інтуїтивні, тому навчитися ними користуватися можна легко й швидко. Якщо відкинути традиційний страх “Я не вмію” і повірити в себе – все вдасться, як, наприклад, нашим першокласникам.
МОЯ РОДИНА
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА РІВНІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
Залучаємо батьків до співпраці
Однією із ключових концепцій НУШ є педагогіка партнерства, яка грунтується на взаємодії між учителем, учнем і батьками.
У рамках тематичного тижня «Світ захоплень» у 1-ому класі відбулася зустріч з родиною Гіглавих. Першокласники з цікавістю слухали розповідь про родинне захоплення малюванням і різьбленням по дереву, яке передається в сім’ї із покоління в покоління. Любить малювати і донька Єлизавета, учениця 1 класу.
Розповідь Семена Петровича і Наталії Олександрівни супроводжувалась демонстрацією картин, виробів з дерева, фотографій виготовлених меблів.
Приємним відкриттям для малечі було те, що сім’я Гіглавих – автори скульптури, символа нашого селища – півня, велична фігура якого височіє при в’їзді до Кочетка.
Майстер-клас з різьблення по дереву зробив захід по-справжньому захоплюючим: першокласники власноруч спробували шліфувати дерев’яні деталі.
Діти з радістю сприйняли запрошення відвідати домашню майстерню сім’ї.
Зустріч виявилась справжнім святом. Малеча отримала море позитивних емоцій. Закінченням заходу стало фото на згадку. Розуміємо, наскільки саме зараз переконливі і актуальні слова великого В. Сухомлинського: «Час і батькам, і вчителям глибоко усвідомити, що ні школа без сім’ї, а й сім’я без школи не зможуть справитися з найтоншими, найактуальнішими завданнями становлення людини».
Світ захоплень
У першому класі з 17 по 21 січня пройшов тематичний тиждень «Світ захоплень». Протягом цього тижня учні дізналися багато цікавих фактів про те, якими бувають захоплення, чому вони корисні, як, маючи захоплення, досягти успіху та, можливо, знайти для себе чудове хобі.
Під час тижня діти разом з вчителем Друзенко О.В. та вихователем Поповою В.І. шукали відповіді на проблемні питання: що мені подобається? Що я люблю? Як знайти для себе нове захоплення? Чи завжди захоплення приносять нам користь?
Починаючи ранковим колом та виконуючи безліч різноманітних інтерактивних вправ та завдань на всіх уроках, першокласники змогли визначити власні зацікавлення, уподобання, натхненно розповідали про свої захоплення, вчилися робити висновки-узагальнення та активно взаємодіяти з однокласниками. А підсумком тижня стала презентація результатів власної творчості дітей.
Початкова школа НУШ
Граючи, навчаємось
А чи знаєте ви, що за допомогою гри можна навчатись? Існує безліч онлайн-ресурсів, якими користуються під час дистанційного навчання НУШЕНЯТА 3 класу під керівництвом вчителя Рой Наталії Валеріївни. Граючи, вони засвоюють знання та набувають ключових компетентностей. Діти із зацікавленістю проходять рівні гри, пригадуючи таблицю множення, де по завершенню на них чекає улюблений мультфільм. Розвивають свою творчість, опановуючи інтерактивні інструменти на дошці Padlet, а також створюють за допомогою неї виставки. Виконують інтерактивні завдання, проходять цікаві тести, записують аудіо та відеороботи. Якщо б запитали в учнів 3 класу про дистанційне навчання, то почули б у відповідь: «Це круто!»
Урок розвитку мовлення «Малюю осіннє листя»
Золота осінь – це незвичайна пора . Щедрою рукою кинула природа під наші ноги барвистий осінній килим з листочків . Краса осінньої природи надихнула нушенят другого класу на творчість . Художник малює фарбами, музикант – нотами ,а письменник – словами. Ось і малеча на уроці розвитку мовлення «Малюю осіннє листя», який був проведений в природі, поринула у світ секретів слова, описуючи осінні листочки . Учні вчилися описувати предмети, відповідали на запитання,розвивали увагу,уявлення,фантазію, спостережливість . Описуючи, вони словесно малювали різнобарвність осені . Наприкінці уроку другокласники виконали творчу роботу,де потрібно було оживити на ілюстрації листочок, який припав до душі дитині.
Тиждень осені.
Ось і завітала до 1 класу чарівниця-осінь. Прибрала по-осінньому шкільну оселю та додала дітям і дорослим різнобарвного настрою.
Кожне ранкове коло починалося з осінньої тематики. На уроках математики, української мови, образотворчого мистецтва, дизайну та технологій першокласники дізналися про рослини, тварини, зміни в природі восени.
Плідно попрацювавши протягом тижня, першокласники разом з вчителем підвели підсумки.
Вони:
-
вміють розпізнавати пори року;
-
називають осінні місяці, пояснюють походження їх назв;
-
називають ознаки осені;
-
обирають одяг відповідно до погоди;
-
наводять приклади тварин, які змінюють колір чи густоту хутра, роблять запаси на зиму, готуються до зимової сплячки; відлітають у вирій;
.• знають, які зміни відбуваються у житті рослин восени;
-
називають дари осені.
На зеленому горбочку
Мандрівники -дослідники
Усі діти люблять мандрувати та досліджувати щось нове та невідоме, бо це приносить неабияке задоволення. Так учні 3 класу відчули себе справжніми мандрівниками-дослідниками, вивчаючи тему “У чому неповторність різноманітного світу тварин?”. Діти самостійно підготували цікаві факти з життя різних тварин та познайомили з ними своїх однокласників. А ще самі визначили кращого доповідача.
Міні-проєкт “Дбаймо про пташок взимку разом”
Саме такою була тема екологічного проєкту, над яким працювали учні 2-го класу під керівництвом вихователя Горейко Т.І та вчителя Рой Н.В. Стартував проєкт у грудні на уроках “Я досліджую світ”, а 18 лютого відбувся підсумок роботи над проєктом. Учні разом з батьками виготовили різноманітні годівнички, які розвісили поблизу своїх домівок і вели спостереження за птахами. На уроках мистецтва малювали пташок, які були частими гостями їдальні. Провели майстер-клас, де кожен учень зміг доєднатися до виготовлення мобільної годівнички або дізнатися про неї з інструкції в буклеті, який презентувала творча група “Умільці”. З великим захопленням другокласники власноруч створили виставку листівок, в яких закликають всіх берегти природу, а особливо птахів як невід’ємну її частину!
Зимові розваги дітей
Зима – чудова пора року, яка не залишає нікого байдужим. І хоча цьорічна зима видалася не сніжною, а дощовою, третьокласники на уроці мистецтва в своїх фантазіях та уяві зобразили її справжньою! Малюючи на тему “Веселі зимові розваги дітей”, учні передали на папері чудовий настрій та позитивні емоції.
Розвиваємо фантазію
Ліплення – один із видів образотворчого мистецтва, створення скульптури з м’яких матеріалів. Заняття з ліплення сприяють формуванню розумових здібностей дітей, розширюють їх художній кругозір, сприяють формуванню творчого ставлення до навколишнього світу. Ліпленням діти починають займатися вже з молодшого віку, освоюючи найпростіші прийоми роботи з пластиліном. На одному з таких уроків учням першого класу було запропоновано пофантазувати і перетворити яблуко або апельсин на героя мультфільму. З цим завданням дітлахи впоралися вправно, про що свідчать їх поробки.
Створюємо автопортрет
На уроці мистецтва учні 3 класу опановували новий вид образотворчого мистецтва – автопортрет. Школярі знайомилися з основними пропорціями , особливостями створення портрету, розміщенні його на аркуші паперу. Третьокласники із захопленням взялися до справи, після закінчення якої кожен продемонстрував свій “шедевр”, а в куточку “Наша творчість” з’явилася нова картинна галерея.
Світ навколо тебе
Навколишній світ цікавий та різноманітний. Його можна почути, побачити, а ще й намалювати. Малювати пензликом цікаво, але ще цікавіше пальчиком чи долонькою. В цьому переконалися першачки, створюючі справжні “шедеври”.
Уроки під голубим небом
“Природа – це сад здоров’я, фізичного й духовного”, – вважав великий В.О.Сухомлинський. Школа під блакитним небом, уроки мислення на природі – це мандрівка до джерела емоцій, образного сприйняття світу, єднання з прекрасним і початок духовного здоров’я малечі і підлітків.
Саме такі уроки практикують вчителі початкових класів нашої школи. На уроці природознавства, який відбувся на лісовій галявині, четверокласники презентували свої навчальні проєкти “Марс- червона планета”. А як же цікаво було порівнювати Марс з такою яскравою, різнокольровою , особливо восени, такою рідною, нашою планетою Земля! А на уроці мистецтва різноманітну палітру осінніх барв зберегли на паперових аркушах учні 2-го класу.
Участь у дистанційній олімпіаді
Успішне оволодіння знаннями в початковій школі неможливе без зацікавленності школярів навчальною діяльністю. Однією з мотивуючих форм роботи є олімпіада. Учні 2-го класу взяли участь у Всеукраїнській дистанційній олімпіаді “Всеосвіта Осінь- 2020”, яка спрямована на активізацію їхньої пізнавальної діяльності. Другокласники з великим інтересом виконували завдання з української мови. А нагородою стали дипломи і сертифікати з гарними результатами.
2019-2020
Вчимося мистецтву спілкування
Хто не мріяв стати журналістом? Розкривати секрети таємничих справ, спілкуватися з цікавими людьми, відвідувати незвичні місця, проводити журналістське розслідування, розповідати про історію.. Це так захопливо! Ось тому другокласники нашої школи із задоволенням беруть та дають інтерв’ ю один одному. Важко відповідати інтерв’ юеру, але ще важче придумати й поставити цікаве запитання, викликати співбесідника на відверту розмову. Приходьте до 2-го класу і ми обов’язково знайдемо про що вас запитати!
Маленькі винахідники
Якщо ви не знаєте, що таке антоціан та як його отримати, ніколи не бачили які очі у мухи, не знаєте, як тушити свічку, не пошкодивши пальців, як утворюються перегній, як кіптява при спаленні опалого листя діє на дихання живих істот, як виглядає паросток дуба, як створити макет гойдалки, як цвіте квасоля – вам до класної кімнати 2 класу! Маленькі винахідники не тільки розкажуть, а й покажуть все це. Вам захочеться залишитися із нами назавжди та пізнавати нове й нове!
Маленькі дослідники
Що таке здоров’я? Що впливає на нього? Що для нього корисне, а що шкідливе? Саме на ці питання і ще на багато інших змогли відповісти першокласники на уроках <Я досліджую світ>, перетворившись на справжніх дослідників і виконавши багато різноманітних практичних завдань.
Вчимося проектній діяльності
Ви коли-небудь виконували одну справу, навіть заважку для вас, разом із друзями? Це-цікаво! Це-захоплююче! І навіть, зовсім не так важко, як здалося спочатку. А скільки нової інформації можна знайти в мережі інтернет, від батьків, педагогів, з книжок чи енциклопедій. Виявляється, підготовка та створення проекту – це вражаюча, хвилююча справа! З палаючими очима учні презентують свої проектні дослідження, переживають за якість звіту, дбайливо підтримують та допомагають один одному.
Тиждень захоплень
Як приємно зустрітися з давніми добрими друзями похмурого холодного дня! А ще цікавіше провести цей час у захоплюючій грі, змаганні чи пізнавальній бесіді! Це невимушено викликає посмішку, піднімає настрій та заохочує пізнавати більше.
З 18.11.2019 по 22.11.2019 в школі пройшов Тиждень початкових класів. Розпочався він урочистою лінійкою, на якій маленькі здобувачі освіти ознайомилися із планом його проведення. Понеділок первачкам видався веселковим – ними охопила Її Величність Творчість, що запросила їх до своєї творчої майстерні <Творимо і витворяємо>(вчитель Рой Н.В.). У вівторок другокласники змусили напружено мислити первачків над карколомними завданнями квесту (вчитель Соколова Н.І.). А четверокласники шукали відповіді на важливі й корисні запитання веб-квесту <Безпечний інтернет> (вчитель Чапля Д.В.) у глобальній інтернет-павутині. У середу господинею була Казка – учні 3-4 класів перетворилися на помічників казкових героїв та допомагали їм долати складні перешкоди у грі-квесті “Подорож у казку” (вчитель Друзенко О.В.). У четвер третьокласники запропонували гостям розширити свої знання з англійської мови на “Alphabet celebration” (вчитель Хлистун Л.П.). А пізніше – отримати масу дивовижних емоцій від пригод у грі-виставі “Казкова ніч у бібліотеці” (вчитель Бабута Т.І.). Завершився Тиждень виставкою “Творча майстерня “Творимо своїми руками””, на якій було продемонстровано широкі таланти учнів початкових класів, обміном позитивних вражень та бажанням зустрічатися частіше. Отже, з нетерпінням чекаємо нових зустрічей!
Світ у його розмаїтті
На уроках “Я досліджую світ” у молодших школярів є можливість побачити світ у його розмаїтті, що сприяє емоційному розвитку дітей, формуванню їхнього творчого мислення. Учні отримують системні знання, задовольняють природні потяги до дослідництва і висновків, комунікації, виявляють творчі здібності. Так, першокласники дізналися про навколишній світ, що їх оточує: рослини, тварини, ліси, моря, гори, рівнини, про живу і неживу природу. Наприкінці тижня вони змогли поділитися своїми творчими поробками з друзями, батьками, однокласниками: подарували хоч і несправжню, але цікаву тваринку, зроблену власними руками.
Дружба-це найбільший скарб
Майже півмільйона першокласників прийшли у змінену школу цієї осені. Серед них і 21 першачок Кочетоцької санаторної школи. Звісно, всі вони дуже хвилюються. Як поводитися, щоб прийняли до гурту? Як знайти справжніх друзів? Адже дружба – це найбільший скарб, який має людина в своєму житті. Створивши в класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів, на уроці <Я досліджую світ> за допомогою різноманітних ігор, ситуаційних завдань, практичних завдань-досліджень діти змогли усвідомити і розібратися, що таке друг, дружба і як потрібно товаришувати. Також кожен першокласник здивував своїх друзів – однокласників справжнім сюрпризом – фотоплівкою, на якій зафіксував дружні стосунки.
Рекомендуємо проглянути
Цінність родинного виховання
Сім’я – це перше джерело, з якого починається велика ріка почуттів і переконань. Василь Сухомлинський
Від кого ми дізнаємося чому йде дощ або чому чай з медом лікувальний? Хто вчив нас кататися на велосипеді? Хто навчив нас сміятися, любити й поважати один одного? Хто як не матуся й не тато може бути більш кращим вчителем? Вони – два крила за спиною, з якими успіхи-злети вищі, а біда стає не такою важкою. І щоб цей ланцюжок не переривався, батьки вчаться бути супергероями для своїх малят, а первачки беруть з них приклад. Наша школа-інтернат як з’єднувальна ланка різними способами допомагає обом сторонам у цій важливій та важкій справі.
Цікаві перерви
Не знаєте, чим себе зайняти під час перерви? Можна грати в настільні ігри, можна тренуватися у конструюванні високих будівель або створювати нову модель металевого гелікоптера. Дуже цікаво грати з друзями з сенсорними коробками, магнітними наліпками та танграмами, вчитися зав”язувати шнурівки, тренувати спритність з кінестетичними м’ячами або просто стрибати під веселу музику за кольоровими слідками на підлозі. Приходьте до класної кімнати першокласників! З нами ніколи не буває сумно!)
Яке головне завдання батьків в період адаптації дитини до школи?
Основа батьківської позиції взагалі полягає в тому, що вдома у жодному випадку не можна дублювати школу. Батько ніколи не повинен ставати другим вчителем. Основне завдання батьків в допомозі першокласникові – емоційна підтримка, надання максимально можливої самостійності в організації його власних дій по виконанню шкільних правил.
Що робити, якщо дитина зранку погано себе почуває, а потрібно йти в школу?
У шести-семирічних дітей рідко трапляється “запалення хитрості”. Або дитина, дійсно, хворіє, або погане самопочуття пов’язане з необхідністю йти в школу. У будь-якому випадку, варто це перевірити. Якщо дитина після того, як Ви залишили її вдома, відразу відчуває себе краще, то, можливо, її погане самопочуття пов’язане із стресом, що отримала в школі. Постарайтеся з’ясувати (у дитини, у вчителя, у знайомих дітей), що відбувалося в школі вчора, позавчора. Важливо зрозуміти, що відбувається, особливо якщо таке повторюється систематично.
Якщо ж Ви все-таки вирішили відправити дитину до школи, давши їй пігулку від головного болю (або не виявивши ніяких симптомів хвороби), не робіть цінністю подолання нею поганого самопочуття. Не хваліть дитину за те, що вона пішла в школу, переборовши себе. Якщо Ви гордитиметеся, що Ваша дитина вчиться (трудиться), незважаючи на своє погане самопочуття, то у неї може підсвідомо закріпитися установка на хворобу: можна добитися похвали, хворіючи
Як реагувати, якщо дитина злиться на вчителя (дітей) в школі або відчуває страх перед школою?
Перш за все: не забороняти переживання. Не потрібно твердити дитині: “Не можна злитися! Не боятися!” Переживання – цілком природна річ, і вони повинні мати право на існування. Проте необхідно обговорити з дитиною, що викликає страх або злість, разом з нею зрозуміти, чому інші люди здійснюють дії, що викликають у неї ті або інші емоційні реакції. Розуміння дій інших часто саме по собі знімає переживання. Є і інші культурні форми, що допомагають людині справлятися із страхом. Для дітей це, перш за все, читання страшних казок в ситуації повної захищеності (на маминих колінах). Казки дають людині пережити відчуття неминучості торжества добра над злом, співпереживання радості і співчуттю, що забезпечують перемогу маленького, слабкого, але доброго, над великим злом. Інша корисна для дітей форма культурного подолання страху – спортивні ігри, що викликають переживання азарту, упевненості в перемозі.
В процесі дорослішання дитина повинна отримати досвід подолання труднощів і конфліктів. Завдання дорослих полягає в тому, щоб, знаходячись поряд, допомагати дитині визначати конструктивні способи своєї поведінки в таких ситуаціях. Далі буде
Батькам про Нову українську школу
У початкову школу дитина вже потрапляє з великим багажем знань і навичок. Вона вміє розмовляти, їсти, одягатися, орудує простими знаряддями, доглядає за собою, має навички гігієни. Батьки – це перші вчителі й найкращі знавці своєї дитини.
“Нова українська школа” передбачає, що вчителі разом із батьками утворюють партнерство, у центрі якого знаходиться дитина.
Батьки зможуть співпрацювати з учителем у такий спосіб:
– брати участь у постійному діалозі, у тому числі – у батьківських зборах;
– організовувати додаткову комунікацію (групи у месенджерах, інформаційні розсилки, “батьківські зустрічі”, обміни книжками та іграми);
– допомагати в організації заходів, проведенні класних і позашкільних занять.
Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак зростає і самоповага. Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Це підтверджують наукові дослідження. Ось чому важливо зробити школу і дім одним цілим для дитини.
Адаптація дитини до школи
Адаптація до школи є однією з основних проблем дитини. Незважаючи на проведену роботу щодо підготовки дітей до школи, початок навчання – це завжди стрес, викликаний зміною звичного стереотипу і зростанням психічної напруженості. Необхідний адаптаційний період триває в середньому півроку, поки виробляються звички (рано прокидатися, не спізнюватися, щодня робити уроки та ін.), формуються нові навчальні уміння і навички, налагоджуються взаємини з однолітками і вчителями.
10 речей, які повинні зробити батьки першокласника
1. Малюк, швидше за все, буде хвилюватися і сам прокинеться вдосвіта. Прикрасьте його кімнату повітряними кульками, плакатом із веселим надписом.
2. Багато хто з батьків вважає, що подарунків цього дня робити не обов’язково. Між тим яскравий згорток поруч із подушкою трохи розвіє дитячі хвилювання і, з іншого боку, підкреслить важливість події.
3. Звичайно ж, ранець із потрібними речами ви разом з дитиною склали ще тиждень тому. Напередодні 1 вересня варто ще раз зазирнути до нього. і покласти туди якусь дрібничку: чи то кумедний ластик, чи незвичайний олівець. Дитина зрадіє, побачивши таку знахідку!
4. На весь сьогоднішній день забороніть собі повчати дитину, не хмуртеся, не гнівайтеся, не обурюйтеся і не підвищуйте голос!
5. Відкладіть усі справи, візьміть на роботі відгул. Коли малюк вперше переступить шкільний поріг, ви маєте бути поруч із ним.
6. Скажіть своєму першокласнику, який він має чудовий вигляд.
7. Зустрічаючи дитину зі школи, розпитайте її, як пройшов перший день. Поцікавтеся, що вона робила і, обов’язково похваліть за те, що вона трималася впевнено (навіть, якщо вона вмудрилася щось загубити).
8. Увечері влаштуйте святковий чай. З такого приводу запросіть бабусь, дідусів – їм також буде приємно привітати першокласника.
9. Сподіваємося, ви не забудете сказати дитині, як сильно ви її любите.
10. Засинаючи, дайте собі слово бути стосовно дитини й надалі такими ж спокійними та уважними, як сьогодні!
Поради батькам першокласників на зимові канікули
Зимові канікули завжди асоціюються в дітей не лише з відпочинком, а й з новорічними святами, веселощами, подарунками. У цей період багато школярів їздять на екскурсії, подорожують з батьками чи відправляються до бабусі з дідусем. Це все дуже подобається дітлахам. Але батькам, що піклуються про своїх дітей, не слід забувати про дотримання режимних моментів під час канікул. Режим має бути у всьому: в харчуванні, нічному сні, часу для відпочинку та додаткових занять в секціях та гуртках тощо.
Десять заповідей для мами і тата першокласника
1. Починайте “забувати” про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: “Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд”.
2. Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
3. Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
4. Не лайте, а тим більше – не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: “Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему”.
5. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуа-ції, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
6. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення – запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) – нехай розповість, що більше всього сподобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
7. Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
8. Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.
9. Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: Вийде обов’язково, тільки потрібно ще раз спробувати>. Формуйте високий рівень домагань. 1 самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
10. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.
10 идей для лепки вместе с детьми
Лепка – очень полезное занятие для детских пальчиков. Разноцветный пластилин дает ребенку возможность развивать не только мелкую моторику, но и его творческое воображение. Читать далее
Консіліум по готовності 1 клас 2015
На початок систематичного навчання у школі дитина повинна відповідати таким вимогам. Читати далі
Рекомендації батькам першокласників
Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап у її житті, адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки і завдання батьків – допомогти дитині подолати цей період з мінімальним дискомфортом.
ТЕСТ: Готов ли ваш ребенок идти в школу?
Как правило родителей будущих первоклассников волнует множество вопросов: сможет ли их ребенок учиться в школе, достаточно ли он развит, что он должен уметь накануне поступления в школу. С помощью этого теста Вы можете достаточно объективно оценить подготовленность ребенка к школе. Відкрити
Книга, яку я прочитав разом із батьками
На початку грудня у 1-ому класі проведено виставку малюнків на тему: “Книга, яку я прочитав разом із батьками”, до якої готувалися всі учні класу. Саме спільне читання спонукає до подальшої зацікавленості в самопізнанні, самоосвіті. Батьки є прикладом для своєї дитини, тому мають отримувати тільки найкращі життєві звички. Читання є корисною звичкою для усіх!
Ми – батьки першокласників!
Альманах “Уроки осторожности” тетушки Совы
Жизненно важная тема безопасности и здоровья детей в простой и доступной форме представлена в этом образовательном проекте тетушкой Совой и ее верным помощником – домовенком Непослухой. Ребята узнают много полезного и интересного, выучат простые правила осторожности, запомнят как следует вести себя в сложных ситуациях, и многое другое.
Ознаки успішної адаптації першокласника до нових умов навчання
Період адаптації дитини до школи може тривати від 2-3 тижнів до півроку, це залежить від багатьох чинників: індивідуальні особливості дитини, характер взаємостосунків з оточуючими, тип навчального закладу (рівень складності освітньої програми) і ступінь підготовленості дитини до шкільного життя.
Перші кроки в адаптації дитини до школи
Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап у її житті, адже відбувається дуже багато змін. Для неї це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.
Змінюється й соціальна позиція дитини: дошкільника на школяра. Пріоритетною діяльністю стає навчальна, ігрова діяльність залишиться, але буде поки що відігравати роль адаптаційного компоненту як в житті, так в навчанні дитини. Зі вступом до першого класу змінюється життя першокласника, все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам.
Основним завданням дорослих, що оточують дитину на цьому етапі, є намагання створити сприятливу атмосферу для того, щоб першокласник відчув себе прийнятим в шкільну сім’ю, реалізував свої бажання, бути почутим і зрозумілим. В перші дні й місяці навчального року батьки намагаються часто бувати в школі, вдома щодня переглядають зошити, намагаються більше дізнатись від дитини про шкільні справи.
Проте мине час, і вже на кінець року становище першокласника перестане бути незвичним і для учнів, і для батьків. Звичайно деякі невдачі завдадуть прикрощів батькам, вчителям та і самим дітям. Як пережити період нових змін? Як до них ставитись? Перш за все – це період адаптації. Він має особливості свого перебігу і заслуговує окремої уваги всіх учасників навчально-виховного процесу.
Адаптаційний період залежить від таких факторів: вік дитини, стан здоров’я, її індивідуальні особливості (тип нервової системи, характеру), рівень натренованості адаптаційних механізмів (перебування в дитсадку, зміна середовища, в якому проживала дитина), досвід спілкування з дорослими та ровесниками. Він включає в себе наступні завдання: познайомити дітей один з одним, створити спільну атмосферу в класі, дати можливість дітям відчути себе членом нового колективу. Всі ці завдання стануть актуальними як для вчителя, так і для батьків першокласника.
Значимим моментом цього періоду є взаємодія батьків та вчителя. Адже переживаються разом перші шкільні труднощі адаптації дитини до навчання в школі. Як допомогти їх подолати? Як знайти спільну мову з учителем і однокласниками? Що зробити для того, щоб першокласник не втратив інтерес до навчання? На ці та багато інших запитань може дати відповідь перший учитель вашої дитини та шкільний психолог.
До уваги батьків і вчителів поради дитячого психолога Анни Гресь