Тиждень безпечного інтернету
З 05 по 09 лютого у нашому закладі відбувся тематичний тиждень безпечного Інтернету. Його метою було поширення знань серед здобувачів освіти про безпечне та відповідальне використання цифрових технологій, усвідомлення не лише можливостей всесвітньої мережі, але й ризиків, які вона несе.
Так, для першачків було проведено інформаційну хвилинку “Основні правила безпечної роботи в інтернеті”.
Учні 3 класу мали можливість отримати знання про правила безпеки в інтернеті під час години спілкування “Всесвітня мережа: можливості та ризики” та у ході проведення інтерактивної онлайн-гри.
Серед учнів 4 класу було проведено віртуальну вікторину «Безпечний інтернет». За результатами отриманих знань учні записали тематичне відео.
“Моя приватність в інтернеті” – саме під такою назвою відбувся онлайн-захід для п’ятикласників у рамках тематичного тижня.
Учні 6 класу прослухали інформаційний дайджест “Безпечний інтернет” та виготовили стіннівку “Правила користування інтернетом “
Семикласників було запрошено на годину спілкування з подальшим обговоренням на тему: “Правила платіжної безпеки. Види шахрайства”.
Учні 8 класи продемонстрували креативний підхід і власноруч виготовили Пам’ятки “10 золотих правил безпеки в інтернеті”
Здобувачі освіти дев’ятого та десятого класів відвідали онлайн лекції присвячені Дню безпечного інтернету.
До Дня безпечного Інтернету з учнями 11 класу було проведено урок англійської мови “Stay safe online”.
Сподіваємося, що набуті знання мінімізують ризики наших здобувачів освіти під час перебування онлайн.
Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування.
Зауважуємо, що право дитини на безпеку та захист є базовим та поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн. Комунікація у віртуальному просторі має свої особливості. Так, інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас, безконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччя дітей.
Правила роботи в Інтернеті
- не можна залишати в публічному доступі власну контактну інформацію чи відправляти її незнайомцям поштою, спілкуючись у соціальній мережі або в чаті, – зловмисник може вистежити людину за її адресою або номером телефону;
- не слід погоджуватися на вмовляння незнайомих людей про особисту зустріч. Подібні пропозиції ліпше ігнорувати, а спілкування із надто наполегливою людиною – припинити;
- не треба публікувати адресу своєї електронної пошти на жодних форумах, сайтах спільнот і соціальних мереж. Вони можуть стати «здобиччю» спамерів, після чого пошта наповниться листами із рекламною інформацією;
- не можна переходити за посиланнями в повідомленнях від невідомих адресатів з надмірно привабливими пропозиціями. Найчастіше такі повідомлення розсилають шахраї або зловмисники для того, щоб заманити користувача на небезпечну вебсторінку і заразити його комп’ютер вірусом.
Поради для батьків
- говорити з дитиною про безпеку в Інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати;
- будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використання технологій: підтримувати спілкування, давати поради;
- разом з дитиною переглядати матеріали на її улюблених вебсайтах та грати в її улюблені Інтернет-ігри;
- формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища;
- встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та офлайн;
- контролювати додатки, ігри, вебсайти та соціальні мережі, якими користується дитина;
- бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки.
«Батьківський контроль» – це функції, які можуть бути включені в послуги комп’ютерних та відеоігр, мобільних пристроїв та програмного забезпечення, що дозволяють батькам обмежувати доступ до вмісту своїм дітям.
Поради щодо встановлення “батьківського контролю”
Посібники, які МОН пропонує використовувати батькам і педагогам для навчання дітей безпечному користуванню Інтернетом
- Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків
- Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник
- Посібник Ради Європи «Свобода вираження поглядів та інтернет»
- Навчально-методичний посібник «Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в інтернеті»
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ: «ДІТИ. ІНТЕРНЕТ. МОБІЛЬНИЙ ЗВ’ЯЗОК»
Твій Інтернет – твій вибір
З метою підвищення інформаційної компетентності учасників освітнього процесу, створення сприятливих умов для підготовки молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві, забезпечення захисту дитини від шкідливих інформаційних впливів, акцентування уваги на важливості безпечної поведінки у Всесвітній мережі в школі було організовано проведення Тижня безпечного Інтернету.
В рамках тижня вихователями 1-11-х класів проведено вікторини, переглянуто відео. Учні створювали казки, тести, складали пам’ятки, малювали малюнки, проводили перекличку ідей з питань безпечного користування Інтернетом. Учні 1 класу переглянули та обговорили “Казку про золоті правила інтернету”, а третьокласники пройшли тестування за переглянутим відео. “Безпечний інтернет: інформаційна безпека під час війни”.
Для учнів 5-го і 8-го класів організовано перегляд відео «Безпека дітей в Інтернеті», діти самостійно склали пам’ятки в цікавій формі, а учням 6-7-х класів було запропоновано намалювати малюнки за даною темою.
Інтернет охопив усі сфери людського життя. Саме тому дуже важливо знати якомога більше про безпеку у Всесвітній мережі. Саме про правила безпечної подорожі в інформаційному морі Інтернету, про способи захисту життя онлайн йшлося на зустрічі здобувачів освіти 9 і 10 класів санаторної школи з відомим харківським правозахисником, комунікатором Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Юрієм Чумаком. Юрій Володимирович у цікавій і доступній формі розповів про комп‘ютерну залежність, ігроманію. Особливу увагу звернув на кіберкомунікативну залежність, пояснив, що таке «правило бігборда», поглибив знання учнів про кіберагресію та кібербулінг, розкрив поняття нав‘язливого веб-серфінгу.
Крім цього, учні 10 класу провели перекличку ідей “Правила поведінки в мережі Інтернет в 1-2 словах”, а одинадцятикласники переглянули відео на задану тему. (Інформацію узагальнили учні 5-го класу; вихователь Лілія ЧУДИК)
Моя суперсила – безпека в Інтернеті
Як Нушенята 4-го класу разом зі своїм вихователем Тетяною Горейко та класним керівником Наталією Рой пізнають світ безпечного Інтернету в рамках тематичного тижня “Твій Інтернет – твій вибір”.
Дивись за посиланням https://www.youtube.com/shorts/xoX_9ZpFBbU
Безпека в інтернеті під час онлайн-навчання: як захистити дітей
- Створити та налаштувати разом з дитиною її власний обліковий запис, навчити ним користуватись;
- Навчити дитину створювати надійні паролі та нікому їх не повідомляти;
- Пересвідчитись, що на смартфоні або комп’ютері дитини встановлені налаштування для захисту (вікові обмеження, фільтр контенту, тощо). Впевнитися, що вона може самостійно під’єднатися та відкривати необхідні веб-сторінки;
- Домовитися з дитиною, що під час уроків вона буде використовувати лише ті Інтернет-ресурси, які необхідні для навчання;
- Розповісти про ризики в кіберпросторі (підозрілі посилання чи файли з вірусами, ризики під час встановлення невідомих програм, небезпеку онлайн-спілкування з незнайомими людьми, загрози, які можуть виникнути внаслідок розповсюдження в інтернеті особистої інформації);
- Обговорювати з дітьми правила етичного онлайн-спілкування, план дій на випадок нестандартних ситуацій (наприклад, алгоритм дій, якщо зник Інтернет, надійшло повідомлення від незнайомця тощо);
- Підтримувати з дитиною довірливі відносини, щоб у разі небезпеки вона звернулася до вас за допомогою.
Безпека в інтернеті під час онлайн-навчання: як захистити дітей